Påklædning

Det er vigtigt, at der altid er et helt sæt skiftetøj i barnets garderobe. Herunder ser i vores anbefalinger til, hvad garderoben skal indeholde. Husk! –  alt skal være mærket med tydeligt navn!

Tøj i garderobe – Sommer

• Lukket sko
  • Vandtætte vinterstøvler
  • En rulle affaldsposer

I takt med at det bliver koldere og vi stadig er meget ude, er det vigtigt, at jeres børn er rigtig klædt på.

Det er svært at lege og lære, hvis man fryser.

Vi anbefaler, at børnene har flere lag tøj på, så kan vi altid tage noget af og på, alt efter hvor varmt eller koldt det er. Giv f.eks. barnet uldundertøj inderst, derefter bomuldstøj og så en termo- eller flis trøje. Hvis det bliver så koldt, at vi skal have noget inden under bukserne, så anbefaler vi lange underbukser eller gamacher. Så er det er meget lettere at skifte, hvis dit barn får en våd strømpe

Små bomuldsstrømper er ikke altid varme nok, så et par strikkede- eller termosokker uden på er en god ide. Sommer-gummistøvler er alt for kolde om vinteren. Hvis dit barns vinterstøvler ikke er vandtætte, skal barnet have et par forede gummistøvler.

Vanter og hue er meget vigtigt. Vandafvisende vanter er en rigtig god idé, da strikkede vanter hurtigt bliver våde og kolde.

Børn er meget forskellige – nogle er meget varme og andre bliver hurtig kolde. I kender jeres børn bedst. Derfor er det vigtig, at I som forældre til de store børn, laver aftaler med jeres børn om, hvad de skal have på.