Årshjul

Vi synes, det er betydningsfuldt, at børnene lærer om de forskellige årstider og danske traditioner. Derfor fejre vi fastelavn, påske, Skt. Hans, Mortens aften og jul.

Til fastelavn maler vi tønde og laver fastelavnsris. Vi holder fastelavnsfest, hvor vi ’slår katten af tønden’ i spændende og festlige udklædninger.

Til påske holder vi påskefrokost. Vi har påskeløb og vi klipper og klistrer påskepynt.

Til Skt. Hans laver vi vores egen heks, og brænder den af på bålet i Oasen.

Inden Mortens aften har børnene øvet skuespillet ”Sagnet om Morten Bisp”. Det opfører de for forældrene, og vi holder Lanternefest. Denne aften er for forældre og søskende og starter med fællesspisning.

Til jul klipper og klister vi julepynt med bedsteforældrene. Vi er til juletræsfest i missionshuset i Henne og til julegudstjeneste i Henne Kirke.  Vi får også en dejlig julefrokost ofte på Restaurant Stausø.

Inden sommerferien ’sparker’ vi de kommende skolebørn over plankeværket, hvor deres forældre står, og tager imod dem.  De får samtidig deres skolemappe, der indeholder de ting, de har nået at lave i ’skolegruppen’.

Sommerfesten starter med et spændende foredrag for de voksne efterfulgt af et forældremøde. Imens sørger vi for leg og pasning af børnene. Herefter spiser og hygger sammen.